Jak urządzić biuro typu open space?

open space

Biura typu open space to coraz częstszy wybór wielu firm. Posiadają one wiele zalet. Pozwalają na łatwą komunikację pracowników. Panuje w nich przyjazna atmosfera, w której osoby chętnie ze sobą rozmawiają, omawiają pomysły i wspólnie spędzają czas. Sprzyjają kreatywności i współpracy. Nie bez znaczenia jest też cena: koszt urządzenia biura open space na jednego pracownika jest niższy, niż w przypadku tradycyjnych biur. Są również łatwe w przebudowie i rozwoju. Dowiedz się jak urządzić biuro typu open space, by zapewnić komfortową pracę.

Urządzamy biuro typu open space. Kilka praktycznych rad

Poznaj kilka wskazówek, dzięki którym urządzisz biuro open space, w którym stworzysz przyjazną atmosferę w pracy.

  1. Zadbaj o odpowiednie meble dla pracowników.Urządzając biuro wybierz trwałe, dobrze zaprojektowane i wygodne meble. Zadbaj o ich spójność. Zamiast kupować krzesła, biurka i szafki od sasa do lasa, zdecyduj się na jedno konkretne wzornictwo i się go trzymaj. Warto postawić na lekki, elegancki design, dopasowany do charakteru Twojej firmy: trochę inna estetyka sprawdzi się w redakcji, inna w informatycznym start-upie, a jeszcze inna w kancelarii prawnej.
  2. Nie zagracaj przestrzeni.W biurach open space pracuje zwykle dużo osób obok siebie, dlatego warto zadbać o to, aby przestrzeń nie była wypełniona zbędnymi przedmiotami. Dlatego szafy z archiwalnymi dokumentami czy automaty z napojami i przekąskami, jeśli to możliwe, warto zorganizować w oddzielnej przestrzeni.
  3. Zaangażuj pracowników.W konsultacji z firmą produkującą meble biurowe przedstaw pracownikom kilka rodzajów aranżacji przestrzeni i rodzajów mebli. Włącz ich w proces projektowania, na pewno docenią, że ich wkład w organizację przestrzeni biurowej jest traktowany jako istotny.
  4. Zadbaj o odpowiednie oświetlenie.Komfort pracy to nie tylko stylowe meble, ale i światło. Jeśli to możliwe, zadbaj o to, by naturalne oświetlenie wpadało do pomieszczenia. Możesz też skorzystać ze sztucznego światła lub zadbać o to, aby pracownicy mieli dostęp do lampek biurowych.
  5. Zadbaj o przestrzeń do relaksu.W pracy potrzebujemy czasem odpocząć. Dlatego warto zadbać o odpowiednie pomieszczenie, w którym pracownicy będą mogli podczas przerwy poczytać książkę, pograć w bilard lub piłkarzyki, zjeść przekąskę lub po prostu ze sobą porozmawiać.

To jak urządzimy biuro ma niebagatelne znaczenie. Pracownicy spędzają w pracy codziennie 8 godzin (a niektórzy więcej), dlatego warunki wpływają na ich efektywność i zadowolenie. Urządzeniu biura należy poświęcić właściwą uwagę i dokładnie je zaplanować. To decyzja na lata, a podjęcie odpowiednich kroków z pewnością zaprocentuje w przyszłości!